بسم الله الرحمن الرحيم
جلسه توجیهی طلاب با حضور مسئولين محترم مرکز آموزش های غیرحضوری در روز چهار شنبه مورخ 17/7/1398 ساعت 09:00 الي 12:00 بصورت برخط برگزارگرديد.
در ابتدا جلسه با صحبت های رییس محترم مرکز آموزش های غیر حضوری جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای قندی آغاز و عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري و عزاداري و اربعين سرور و سالار شهيدان و يارانشان خدمت طلاب محترم تقديم شد.
ایشان پس از دعوت از طلاب جدیدالورود و میهمان جهت شرکت در جلسه توجیهی یا استفاده از آفلاین جلسه ، موارد زیر را خاطر نشان کردند:
مرکز آموزش های غیرحضوری دروسی را در بسته های اسکورم تهیه و تدارک دیده است که شامل صوت ، تدریس ، و سؤالات آزمون می باشد. نمره ای که برای هر جلسه در نظر گرفته می شود صرفا مجوزی است برای ورود به جلسه بعد و ارتباطی با نمره میانی و شفاهی ندارد. طلاب محترم در هر درس می بایست 70 درصد سؤالات اسکورم را پاسخ دهند تا مجوز ورود به امتحان را کسب نمایند و درصورت پاسخگویی به 70 تا 100 درصد اسکورم ها نمره فعالیت، نسبت به میزان پاسخگویی آن ها، لحاظ می گردد. زمان پاسخگویی به حد نصاب اسکورم ها تا ساعت 12 ظهر دو روز قبل از امتحان می باشد.
طلاب محترم غیر حضوری لازم است اطلاعات کافی درباره قوانین آموزشی مانند سنوات تحصیلی ،مشروطی و پیامد های آن ، مرخصی ، تعداد واحد قابل انتخاب در هر ترم و پیشنیاز دروس را کسب نمایند. و جهت اطلاع از اطلاعیه های مختلف به سایت http://vu.whc.ir یا صفحه خانگی مراجعه نمایند.
توجه به تقویم تحصیلی جهت پیشبرد کارهای آموزشی طبق زمان های مقرر در تقویم، ضروری می باشد.
با توجه به اینکه فناوری آموزش های غیر حضوری وابسته به فناوری مرکز مدیریت حوزه های خواهران می باشد، بخش قابل توجهی از اشکالاتی که پیش می آید خارج از مسئولیت مرکز آموزش های غیر حضوری می باشد. با این حال همکاران محترم فنی آموزش های غیر حضوری دائما در حال رصد و رفع مشکلات غیر قابل پیش بینی که ممکن است در روند کارهای آموزشی مانند انتخاب واحد پیش آید هستند. همچنین همیشه سعی براین بوده چنین مشکلاتی به سرعت حل گردد و چنانچه مشکلی پایدار می ماند درصدد جبران آن بوده ایم.
در کوثرنت گروه هایی مربوط به مرکز آموزش های غیر حضوری با آرم مشخص موجود است که طلاب محترم می بایست جهت اطلاع از اطلاعات گذاشته شده توسط کارشناسان مربوطه ، هر روز یا دو روز یکبار به آنها سربزنند.
انتخاب محل آزمون مسئله جدی و با اهمیت است که درصورت عدم انتخاب ، امکان انجام روند امتحان وجود نخواهد داشت.
رییس محترم آموزش های غیر حضوری در پایان از تلاش طلاب غیر حضوری که اکثریت آنها کارهای خود را منظم و بخوبی طبق تقویم تحصیلی انجام می دهند تشکر و قدر دانی نمودند.
در ادامه مسئولین محترم سایر واحد ها به ارائه توضیحات لازم و مرتبط هر بخش پرداختند:
جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای صانعی مسئول محترم فرهنگی :
گروه فرهنگی – تربیتی آموزش های غیر حضوری با ساماندهی برنامه ها و بخشنامه فرهنگی جهت حضور طلاب در این عرصه ،در خدمت طلاب محترم می باشد.
مطالب متنوعی در سایت و وبلاگ های فرهنگی بارگذاری می گردد که طلاب محترم با توجه به مناسبت های مذهبی، سیاسی و... می توانند از آنها استفاده نمایند. همچنین گروه های تهذیبی در بعضی استان ها راه اندازی شده که درصدد راه اندازی آنها در سایر استان ها نیز هستیم.
جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج ملک مسئول محترم فنی :
- طلاب محترم حتما از انتخاب واحد و حوزه امتحانی خود، همانطور که در سامانه اطلاع رسانی (vu.whc.ir) بیان شده ،عکس تهیه فرمایند و در آرشیو خود داشته باشند .
- در صورت بروز مشکل در گروه فنی به همراه مستند و عکس پیام گذاشته شود تا بررسی و رسیدگی به آنها بهتر و سریعتر صورت پذیرد.
- از گوشی موبایل یا تبلت جهت انجام انتخاب واحد و محل آزمون استفاده نشود.
جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای یوسفی مسئول محترم تولید محتوا:
137 عنوان درسی با کدهای مختلف در ترم جاری ارائه شده است.
معاونت تولید محتوا سه وظیفه مهم دارد :
1- تدوین متن دروسی که کتاب مشخصی ندارد. در این زمینه حدود 50 درسنامه و نزدیک به ده هزار جزوه فراهم شده است.
2- تدریس دروس به دو صورت آفلاین و آنلاین، و تهیه و تنظیم حدود 4000 اسکورم بصورت تدریس برون خط
3- وظیفه جنبی: زمینه سازی برای تهیه کتب درسی طلاب با تخفیف مناسب و دعوت از طلاب جهت استفاده از این فرصت.
نکته مهم: اعتراض طلاب درباره حجم کتاب یا متن دروس از عهده آموزش های غیر حضوری خارج است و معاونت محترم آموزش حضوری مرکز مدیریت، عهده دار این مسئولیت می باشد. موارد قابل پیگیری در این زمینه:
- ضعیف بودن یا گویا نبودن تدریس طبق درس مصوب
- اشکال داشتن سوالات اسکورم
راههای ارتباطی با معاونت تولید:
1- گروه های کوثرنت : معمولا تا 48 ساعت به پیام ها پاسخ داده می شود.
2- تلفن: برای مواردی که در انجمن قابل طرح نباشد.
جناب آقای رستگار کارشناس محترم امتحانات:
ملاک امتحان، محدوده و متن مشخص شده در سرفصل و ارزشیابی دروس می باشد. به اطلاعیه های مربوطه مانند محدوده و زمانبندی آزمون ها دقت کافی شود.
در آزمون های برخط میان نیمسال نکات زیر مد نظر طلاب محترم باشد :
- آغاز آزمون های میانی از 26 آبان ماه
- توجه به اتصال مداوم اینترنت در طول امتحان
- توجه به تذکرات فنی در حین آزمون و انتخاب گزینه اتمام پس از پایان امتحان
- عدم استفاده از گوشی موبایل یا تبلت برای امتحان
در آزمون های شفاهی و پایانی نکات زیر قابل توجه و تذکر می باشد:
- شروع امتحانات شفاهی از 17 آذر به دو شیوه برخط و حضور در محل آزمون
- توجه به نحوه مطالعه جهت آمادگی در امتحان برای هر دو شیوه تستی و تشریحی
- توجه به کد درس در جدول زمانبندی امتحانات، به دلیل اینکه ممکن است یک درس با یک عنوان و چند کد ارائه شده باشد و براساس آن محتوا و زمان و سربرگ آزمون متفاوت باشد.
سرکار خانم یوسفی مسئول محترم پژوهش:
64 روز زمان برای انتخاب موضوع در نظر گرفته شده لذا بهتر است؛ طلاب محترم اجمالا یک موضوع را انتخاب نمایند و در خصوص دسترسی به منابع، جستجو هایی داشته باشند تا درصورت عدم وجود منبع، با توجه به فرصتی که دارند موضوع دیگری را انتخاب نمایند.
مدت زمانی که برای بارگذاری تحقیقات در نظر گرفته شده ده روز به طور رسمی بدون کسر نمره، و سه روز با کسر نمره خواهد بود. میزان کسر نمره در بارگذاری با تاخیر ، برحسب ارزشیابی دروس متغیر است.(از 0.25 تا 1 نمره)
مدت زمانی که طبق تقویم پژوهشی به ارزیابی اساتید اختصاص داده شده 14/10 الی 30/10 می باشد لذا عزیزان توجه داشته باشند؛ نمره ای که مشاهده می کنند نهایی نیست و امکان تغییر در آن وجود دارد.
تایید نهایی نمرات 3/11 می باشد که امکان اعتراض هم از فردای آن به مدت سه روز وجود دارد.
تعداد دروس تحقیقی 38 درس به تفصیل ذیل می باشد:
سطح دو 8 درس ،سطح سه؛ رشته تفسیر 10 ،رشته فقه و اصول 6 و رشته تاریخ 7 درس می باشد.
17 درس بصورت کارگاهی برگزار می شود که حضور در کلاس نیز نمره دارد. طلاب محترم در نظر داشته باشند که فارغ از نمره، حضور در کلاس کمک شایانی به انجام تکالیف ایستگاهی و کسب بخش قابل توجهی از نمره در طول ترم می کند.
شیوه نامه تدوین تحقیق هر درس به همراه تعداد تکالیف ایستگاهی که برای هر درس بطور خاص در نظر گرفته شده ، در یک پک طراحی و تحت عنوان راهنمای پژوهشی در سامانه بارگذاری شده است. بهتر است طلاب عزیز با دانلود این دفترچه از کلیه تاریخ ها و بارم ها مطلع شده و زمان را مدیریت نمایند.
در ادامه مسئولین محترم آموزش و برنامه ریزی طی پرسش و پاسخ به اهم مسائل در دو زمینه مرتبط پرداختند.
*جهت مشاهده جلسه ضبط شده، به صفحه خانگي سامانه آموزش مجازي، دروس من-> امور عمومي->جلسات توجيهي مركز آموزش هاي غير حضوري مراجعه فرماييد.