مركز آموزش هاي غير حضوري:

گزارش جلسه توجيهي اول آبان ماه 1397

شناسه خبر : 66339

1397/08/05

تعداد بازدید : 108

گزارش جلسه توجيهي اول آبان ماه 1397
بسم الله الرحمن الرحيم
جلسه توجیهی طلاب با حضور مسئولين محترم مرکز آموزش های غیرحضوری در روز سه شنبه مورخ 1397/08/01 ساعت 09:00 الي 12:00 بصورت آنلاین گرديد.

 

در ابتداي جلسه آياتي از كلام الله مجيد قرائت شد.
عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري و عزاداري و اربعين سرور و سالار شهيدان و يارانشان خدمت طلاب محترم تقديم شد.
تقدير و تشكر و عرض خير مقدم به حضور طلاب حاضر در جلسه جهت ارتباط مستقيم و چهره به چهره طلاب محترم با مسئولين مركز آموزشهاي غير حضوري :
جناب آقاي رمضاني :مسئول محترم واحد امتحانات
جناب آقاي يوسفي:مسئول محترم توليد محتوا
جناب آقاي حاج ملك :مسئول محترم واحد فناوري اطلاعات
سركار خانم يوسفي:مسئول محترم واحد پژوهش
سركار خانم سروري:مسئول محترم خدمات آموزشي
سركار خانم سعادت: مسئول محترم برنامه ريزي درسي و ارزشيابي
در ابتدا اجمالي از مسئوليت ها و ماموريت هاي هر واحد توسط مسئول واحد مربوطه ارائه گرديد:


واحد پژوهش:
باراهنمايي كارشناسان اين بخش طلاب محترم توانايي لازم  را دربخش تحقيق  كسب و مورد استفاده قرار دهند.
اين واحد از 4بخش تشكيل شده است:
1.    امور تحقيقات درسي سطح 2 و 3: در نيمه دوم مهرماه و نيمه دوم بهمن ماه كليه فعاليت هاي پژوهشي طلبه تحت عنوان راهنماي دروس تحقيقي در سامانه بارگذاري مي گردد.اگر اين راهنما با دقت كافي مطالعه شود مشكلي در فرآيند انجام تحقيق به وجود نمي آيد.در راهنماي پژوهشي يكسري جداول شامل اطلاعات اساتيد،ايميل اساتيد(جهت دريافت مشاوره از ايشان)، ميزان حق اعتراض به نمره پس از ثبت نمرات و نوع تكاليف به اطلاع طلاب محترم رسيده است.
2.    امور تحقيقات پاياني سطح 2: پس از انتخاب واحد آموزشي طلاب ،به مدت 20روز كاربرگ ميهماني طلاب فعال مي باشد.طلاب محترم به صفحه درس مربوطه در صفحه خانگي مراجعه نموده و با دريافت كاربرگ،اطلاعات را تكميل و ارسال نمايند.بر اساس كاربرگ طلبه،طلبه به صورت رسمي به استان معرفي مي گردد تا مدرسه با طلبه همكاري نمايد.
3.    امور پايان نامه ها:پس از انتخاب موضوع و استاد، موضوعات به صورت هفتگي  به كارگروه ارسال  و پروسه بارگذاري صورت مي گيرد.
4.    دفاعيه ها:دفاعيه هاي سطح 2 و سطح 3 به صورت حضوري و غير حضوري برگزار مي گردد.دفاعيه هاي سطح 3 ،درصورتيكه اساتيد در قم حضور داشته باشند به صورت حضوري و در غير اين صورت به صورت ويدئو كنفرانس برگزار مي گردد.
طلاب ورودي 89 و 90 دفاعيه هاي بسياري را انجام داده اند .بقيه هم با نظر كميسيون از سنوات برخوردار شدند و بايد بزودي پروسه دفاع را انجام دهند.
طلابي كه به مرحله بازپذيري مي روند ،پس از پروسه بازپذيري طبق آئين نامه پروسه پايان نامه خود را با همان موضوع و از ادامه پيگيري مي نمايند.
 

واحد خدمات آموزشي:
مركز آموزشهاي غير حضوري در بخش سطح 2 شامل 1770طلبه جاري و در سطح 3 در سه رشته 2577طلبه دارد.تقريبا اين مركز با 5000طلبه در حال فعاليت است.
هر طلبه براي مشاهده پروسه تحصيلي خود مي بايست به تقويم تحصيلي مراجعه نمايد.مهمترين مساله در آموزش ،انتخاب واحد مي باشد و بقيه موارد حول اين موضوع مي باشد.اگر به تقويم تحصيلي در بخش اطلاعيه هاي آموزش مجازي مراجعه نماييد مشاهده مي كنيد كه درخواست مهماني و مرخصي در درجه اول و انتخاب واحد در درجه بعدي قرار دارد.
طلبه بايد قبل از انتخاب واحد ،پروسه مهماني اش براي مدرسه ارسال گردد.درخواست از طريق سامانه اموزش و بخش ثبت درخواست صورت مي گيرد.در ثبت درخواست مي بايست هماهنگي با مدرسه حضوري و ذكر نام مدرسه حضوري در اين بخش اعلام گردد.
بررسي ها توسط كارشناسان صورت گرفته و موافقت اعلام مي شود.درصورت موافقت نامه ي مجوز مهماني به مدرسه ارسال و طلبه انتخاب واحد مي كند.
در صورتيكه طلبه درخواست مرخصي نيمسال اول يا دوم را داشته باشد می بایست در سامانه آموزش ثبت نمايد،و دليل مرخصي خود را مطرح نمايد و قبل از انتخاب واحد اين پروسه را انجام دهد تا مشكلي پيش نيايد.
همزمان با انتخاب واحد،انتخاب حوزه امتحاني كتبي و شفاهي قرار داده شد.طلابي كه از اين موضوع بي خبر بودند با مطالعه اطلاعيه ها مي توانستند از اين موضوع با خبر شوند.
چگونگي انجام آزمون شفاهي چه به صورت حضوري و چه به صورت آنلاين به اطلاع طلاب محترم رسيده است.
اگر مايليد به صورت برخط امتحان دهيد مي بايست از بين گزينه هاي موجود در بخش مربوطه گزينه ي مركز اموزشهاي غير حضوري قم را انتخاب نماييد.
اگر قصد انجام آزمون شفاهي را به صورت حضوري داريد بايد از طريق ثبت نام مدرسه در سامانه ،اين موضوع را به اطلاع ما برسانيد.
زمان انتخاب واحد گذشته است و بر اساس قوانين طلاب سطح 2 حداقل 12 واحد و حداكثر 20 واحد را مي توانند انتخاب نمايند.
طلاب سطح 2 كه معدل بالاي 18 دارند مي توانند تا 24واحد انتخاب نمايند.
طلاب سطح 3 حداقل 10واحد و حداكثر14واحد مي توانند انتخاب نمايند و در صورت داشتن معدل بالاي 18 مي توانند تا 16 واحد انتخاب واحد نمايند.
طي اين ترم با توجه به هوشمند سازي سامانه آموزش،طلاب مشروط شده مي توانند با مشاهده خلاصه وضعيت تحصيلي خود در سامانه آموزش متوجه شوند بدليل مشروطي نمي توانند انتخاب واحد انجام دهند. که مي بايست درخواست كميسيون بدهند.
جهت ثبت كميسيون در نيم سال اول در تقويم تحصيلي تابستان اطلاع رساني مي گردد.چون معدل ترم تابستان تاثيري در مشروطي يا ممتازي ندارد بنابراين طلبه وقتي وضعيت انتخاب واحد تابستان و معدل نيمسال دوم را مشاهده كرد ،خواهد ديد در وضعيت مشروطي مي باشد يا خير؟!
در مرحله بعد با مراجعه به سامانه و درخواست كميسيون مستندات مربوط به مشروطي را ارسال نماييد.
اگر با كميسيون طلبه موافقت شود بايد قبل از انتخاب واحد به اطلاع شما برسد تا در انتخاب واحد مشكلي نداشته باشيد
براي نيمسال دوم به محض اينكه متوجه تاييد نهايي نمره و مشروطي شديد،وضعيت محروم از تحصيل مي شود و بايد درخواست كميسيون داده و مدارك را ارسال نماييد.
اگر طلبه اي معدل كل زير 13 باشد،حق استفاده از كميسيون را ندارد.
در سطح 2پيش نياز دروس را رعايت نماييد.در تقويم تحصيلي انتخاب واحد بر اسال سال ورود است.اين تفكيك بدليل رعايت پيش نياز است.
ورويهاي 90به بعد بايد در جريان باشند كه طلبه بدون گذراندن پيش نياز اصلا نمي تواند انتخاب واحد نمايد.طلاب سطح 2 مي بايست 76 واحد درسي را بگذرانند.دروس مخصوص پايه اول و دوم در مركز آموزشهاي غير حضوري ارائه نمي گردد.طلاب محترم ملزم هستند اين دروس را بامدرسه بگذرانند.اگردروسي در كارنامه تطبيقي وجود ندارند طلاب محترم موظف هستند اين دروس را با مدرسه حضوري بگذرانند.
طلابي كه انتخاب واحد نكرده اند از تاريخ 30/7/97 راكد مي شوند.براي حضوري ها و غير حضوري ها ترك تحصيل ثبت خواهد شد.
بيش از 1600نفر انتخاب واحد نداشته اند.براي كسانيكه واحد پايان نامه داشتند اين درس انتخاب شد و براي بقبه مرخصي بدون امتحان ثبت گرديد تا از راكد شدن جلوگيري گردد.
همزمان با برگزاري امتحانات ميان نيم سال از تاريخ 27/8/97 تا 05/09/97 انتخاب حوزه امتحاني كتبي و شفاهي تمديد مي گردد.
دروس اختياري پس از گذراندن و كسب نمره در كارنامه تطبيقي ثبت مي گردد.اما تعداد واحد ،پايين كارنامه تطبيقي سمت چپ نوشته شده است.
17واحد اختياري بايد بگذرانيد به طور مثال شما 10واحد گذرانيده ايد اما در كارنامه تطبيقي عنوان درس مشخص نيست و با مراجعه به گروه برنامه ريزي درسي در رابطه با دروس اختياري سوال كنيدو يا در هنگام انتخاب واحد با مراجعه به 2ليست گذرانده و گذرانده نشده،دروس را مشاهده نماييد
واحد اختياري به اين دليل است كه طلبه اي مطلبق با دوره پيش نرفته و يا بازپذيري بوده است،تعدادي درس تطبيق خورده و تعدادي باقي مانده است،مي توانيد از دروس اختياري ساير دوره ها استفاده نماييد.
مثلا به جاي زبان انگليسي 1و2 كه حذف شده مي توانيد عربي معاصر 1و2 را انتخاب نماييد.
درخواست تغيير دوره در نيمسال اول:كسانيكه درخواست تغيير دوره به حضوري در نيمسال اول دارند مي بايست به تقويم تحصيلي تابستان مراجعه نمايند.
درخواست تغيير دوره در نيمسال دوم:با مراجعه به تقويم تحصيلي مي توانيد در تاريخ معين در سامانه آموزش درخواست تغيير دوره را ثبت نماييد و مدرسه موردنظر را انتخاب كنيد.كارشناسان آموزش بررسي كرده و براي مدارس ارسال مي نمايند.مدارس نيز پس از تاييد به مديريت استانها ارائه داده و نام طلبه از سيستم آموزش مجازي خارج مي شود.
بدليل تقارن تغيير دوره با امتحانات پايان ترم طلاب مي توانند در جلسه امتحان حاضر شده و امتحان دهند.
حذف اضطراري:مي توانيد درخواست خود را از طريق سامانه آموزش،ثبت درخواست ها با رعايت حد نصاب ارسال نماييد.
تقريبا 5000طلبه داریم و 3 پاسخگوی تلفنی ، با توجه به پشت تلفن بودن طلاب، مشکلات نمی تواند رفع و رجوع شود.
به گروه خدمات آموزشی مراجعه کنید و امورات خود را پیگیری نمایید و این سریع ترین راه ممکن است.

واحد برنامه ريزي درسي و ارزشيابي:
دروس معوقه در رشته فقه و اصول و تفسیر-> اگر به برنامه درسی مراجعه نمایید عنوان، کد درس، متن و محدوده و ارزشیابی وجود دارد و بر اساس بخشنامه ارسال شده از طرف مدارس و مطابق برنامه درسی حضوری ها می باشد و تفاوتی وجود ندارد.
دروس چند کدی: برای دروس 89 ، 90 قرار بود دروس فقهی ارائه شود که دیگر ارئه نمی شود.
بر اساس انتخاب واحد آموزش مجازی و دروس برای شما قابل نمایش بود تا تابستان96 فرصت گرفتن دروس معوقه را داشتید اگر متاسفانه نتوانستید بگذرانید میتوانید به مدارس حضوری محل سکونت مراجعه نمایید و معرفی به استاد این دروس را بگیرید.
تطبیق نمرات: طلابی که در واحد های آموزش دیگر و دانشگاه ها تحصیل کرده اند و نیاز به تطبیق دارند، باید ریز نمرات به همراه مهر و امضای آن دانشگاه دروس گذرانده شده برای ما ارسال شود. سامانه آموزش>ثبت درخواست> درخواست تطبیق نمرات.  پس از دریافت این درخواست، اطلاعات شما به مرکز ارسال می شود و مرکز تطبیق نمرات را انجام می دهد، عین نمره ثبت نمی شود، حضوری، معاف از شرکت در کلاس و غیر حضوری ها معاف از حضور در اسکورم هستند و باید در امتحان این درس شرکت نمایید.
تطبیق نمرات سطح دو: از طرف مرکز انجام می شود، اگر دروس تطبیقی که به کارنامه تطبیقی ارجاع نشده است در گروه خدمات آموزشی پیام خود را بگذارند و کد طلبگی حین ارسال پیام فرستاده شود.
 

تولید محتوا:
 این واحد از سال 87 در حال تولید محتوا بود است و با فراز و نشیب هایی روبرو بوده است و اگرتفاوتی در تولیدات مشاهده می شود تلاش است که به سمت مطلوب تری برویم.
1- متن امتحان و منبع درسی را تامین می نماییم، اگر جزوه باشد باید تهیه کنیم و در سامانه قرار می گیرد، برخی از دروس متن درس، کتاب است و کتاب اجازه نشر ندارد و باید طلبه تهیه کند. شرایط اولیه برای خرید کتاب فراهم شده است ، اگر فرصت ثبت نام کتاب بگذرد، خود طلاب موظف اند کتاب را تهیه کنند.
2- تدریس متن درسی: جزوه یا کتاب تدریس می گردد، و اساتید تلاش شده اساتید درجه یک باشند. صوت های ضبط شده اساتید در اختیار طلاب قرار گیرد و عرضه می گردد.
3- همکاری با واحد پژوهش: برای برگزاری کلاس برخط، در صورتی که صرف شنیدن صوت استاد پاسخگو نباشد و نیاز به کلاس باشد، این کلاس ها را تولید محتوا تدارک می بیند.
4- برخی طلاب که کلاس کارگاهی دارند، قرار نیست منبع کامل ارائه گردد، می توانید با متن و صوت به مطلب مسلط شوید، استاد مطالب تئوری را به صورت کارگاهی بیان می کند.
6- بسته های آموزشی اسکورم: جلسه به جلسه وارد می شوید و سپس در آزمون پایان درس شرکت می کنید، با کسب 70 امتیاز وارد جلسه بعدی می شوید.
-    زحمت زیاد برای طراحی و ارزیابی منابع کشیده می شود، این مانع نیست و جهت پیشرفت طلاب است.
-    طلابی که نمرات خوبی در میان ترم و پایان ترم داشته اند کاملا مشخص بود که از اسکورم ها استفاده بهینه ای نموده اند.
-    از طریق گروه های کوثرنت می بایست درخواست ها مطرح نمایید اگر موفق نشدید تماس بگیرید.
-    بالای 90 درصد اسکورم ها بارگزاری شده اند و بقیه هم بزودی بارگزاری می گردند، برنامه ریزی داشته باشید.


اداره فنی:
در زمینه فنی در بخش های آموزش مجازی و گروه های کوثرنت، سوال، پیشنهاد و انتقادی وجود دارد در انجمن های فنی طرح گردد.

اداره امتحانات و کلاس های رفع اشکال:
3 برنامه پیش رو قرار دارد
-    میان نیمسال : برنامه و تقویم اجرایی برنامه ریزی شده است و در روز های آتی برنامه بارگزاری و به اطلاع خواهد رسید. از 27-8 تا 13-9 برگزار می گردد.
-    امتحان شفاهی:  همزمان با انتخاب واحد،  حوزه های امتحانی مشخص شد و اطلاعیه ای برای جامانده ها داریم و می توانند محل آزمون را انتخاب کنند.
-    از 14/09 تا 20/9 با استاد خانم و همکار فنی خانم آزمون شفاهی برخط برگزار می گردد.
-    حضوری ها از 20/9 تا 29/9 می توانند با مراجعه به مدرسه امتحان دهند.
-    امتحان پایان نیمسال: از 25/10 امتحانات پایان نیمسال سطح دو و سه برگزار می گردد.
-    کلاس های رفع اشکال: هم باید هماهنگی هایی با اساتید صورت گیرد تا اجرا شود.
-    قبل از برگزاری میانی یا شفاهی کلاس های اولیه را برگزار می کنیم.
-    از طریق سامانه آزمون برگه های امتحانی بارگزاری می شود.(غیر متمرکز)
-    امتحانات متمرکز هم برای ارسال پاسخنامه ها (مدارس) همکاری لازم را دارند.
 

 

در پايان جلسه نيز به سوالات طلاب محترم پاسخ داده شد.

عضویت در خبرنامه