مركز آموزش هاي غير حضوري:

گزارش جلسه توجيهي 3 مهر ماه

شناسه خبر : 65066

1397/07/14

تعداد بازدید : 82

 گزارش جلسه توجيهي 3 مهر ماه
جلسه توجیهی طلاب با حضور ریاست محترم مرکز آموزش های غیرحضوری در روز سه شنبه مورخ 03/07/1397 ساعت 11:00 بصورت آنلاین برگزار گرديد.

در ابتداي جلسه دعاي سلامتي امام زمان (عج) قرائت گرديد و مطالبي در رابطه با واقعه كربلا بيان گرديد.
مشروح مطالب بيان شده در طي جلسه  در ادامه آمده است:

  1.   تقويم تحصيلي آموزشي و پژوهشي قبل از شروع نيمسال تحصيلي جديد به اطلاع طلاب گرامي رسانده شد تا بتوانند تمام فعاليت هاي مربوط به پروسه تحصيلي خود را طبق زمانبندي اعلام شده به پيش ببرند.تقويم تحصيلي در واقع كمك كننده جهت انجام امور طلاب محترم مي باشد.
  2.  از طلاب محترم درخواست شد نظم تحصيلي خود را مطابق با تقويم تحصيلي هماهنگ نمايند.
  3. طلاب محترم با استفاده از تقويم تحصيلي مي توانند تاريخ شروع امتحانات خود را مشاهده نموده و مطابق با آن برنامه ريزي كرده و از برخي مشكلات بعدي جلوگيري نمايند.
  4. عدم توجه به تقويم تحصيلي زحمات زيادي را براي طلاب محترم فراهم مي آورد،متاسفانه طلاب محترم به موقع مراجعه نكرده و در مراحل بعدي با تماس و گذاشتن پيام در انجمن قصد رفع مشكلات را دارند كه اين كار از عهده ما خارج است و به اين امور(خارج از زمانبندي اعلام شده) رسيدگي نمي شود.
  5.  
  6. از طلاب محترم درخواست گرديد زمانبندي مربوط به اخذ واحد و شروع سال تحصيلي را رعايت كنند.
  7. فاصله كوتاه بين ترم تابستان و مهر موجب مي شود تا آماده سازي سامانه و بارگذاري اسكورم ها با تاخير همراه باشد.
  8. تاكيد شد طلاب محترم در حال حاضرمي توانند اطلاعات درسي و تحصيلي خود را در صفحه خانگي ببينند.
  9. عناوين دروس انتخاب شده توسط طلاب در صفحه خانگي بارگذاري گرديده است و ظرف چند روز آينده جلسات اسكورم نيز بارگذاري مي گردد.
  10. جلسات مربوط به هفته اول برخي از دروس نيز قابل دسترس است و طلاب محترم مي توانند استفاده نمايند.
  11.  
  12. از طلاب محترم درخواست مي گردد جهت ترتيب اثر به درخواست تمديد سنوات حتما مدارك كامل ارائه گردد،در غير اينصورت ترتيب اثر لازم ارائه نمي گردد.
  13. در طي اين جلسه درخواست شد طلاب محترم مهارت استفاده از سامانه ها،اطلاعيه ها و ....را بالا ببرند تا از اين طريق با مشكلات كمتري مواجه شوند.
  14. از طلاب محترم تقاضا گرديد درخواست هاي خارج از توان مركز آموزشهاي غيرحضوري را مطالبه ننماييد چون ترتيب اثري داده نمي شود.
  15. تاكيد شد در صورتيكه طلاب محترم دقت لازم در پروسه تحصيلي خود را به كار نبرند انتخاب واحد با تاخير انجام شده و به صورت آني و لحظه اي كاري براي ايشان انجام نمي شود.
  16. تمديد سنوات تا يك حد معيني توسط كميسيون صورت مي گيرد،در صورتيكه درخواست تمديد سنوات دير اتفاق بيفتد ،ترتيب اثر لازم هم طبيعتا با تاخير داده مي شود.
  17. از طلاب محترم درخواست مي گردد توجه كافي براي انجام امور ترم آينده(ميهماني،تغيير دوره،مرخصي و...) را داشته باشند تا در زمان هاي مقرر اقدامات لازم را مبذول نمايند.
  18. برخي از درخواست ها مبني بر ثبت دروس خاص و يا دروسي كه فقط از يك متقاضي برخوردار است از اولويت كمتري برخوردار است .
  19. در طي جلسه اعلام شد نمرات امتحانات نيمه متمركز كامل به اطلاع طلاب محترم رسيده است.نمرات امتحانات متمركز نيز بنا به دلايلي در حال ثبت مي باشد.دليل تاخير در ثبت نمرات دريافت با تاخير برگه هاي امتحانات از مدارس مي باشد.
  20. طلاب محترم توجه داشته باشند درخواست هاي مبني بر ارفاق نمره را ارسال ننماييد چون درخواست هايي به اين صورت، مركز آموزشهاي غيرحضوري را در مظان بي اعتباري قرار مي دهد و زحمات ساير طلاب زير سوال مي رود.
  21.  حسن اجراي ارزشيابي و قابل اطمينان بودن نتايج ارزشيابي ها به حفظ اعتبار و ارزش مركز مي انجامد.
  22.  گاهي اوقات پيش مي آيد كه طلبه قصد دارد مشكل خودش حل شود اما اينكه چقدر مشكل براي مجموعه درست مي شودبرايش اهميتي ندارد.بنابراين درخواست مي گردد درخواستهاي به جا مطرح گردد.
  23. نحوه انجام بسياري از پروسه هاي آموزشي از طريق اطلاعيه ها  به طور كامل ارائه گرديده است از طلاب محترم درخواست مي گردد به اطلاعيه ها دقت و توجه كافي داشته باشند.
  24. برخي از طلاب محترم عادت دارند كه پروسه تحصيلي(انتخاب واحد،ارسال تحقيق،پاسخگويي به اسكورم،ثبت درخواست و ...) خود را به صورت گروهي انجام مي دهند.اين موضوع قطعا مشكلاتي را به همراه دارد و به پروسه تحصيلي طلبه ضربه مي زند.در اين صورت اگر براي طلبه مشكلي پيش بيايد و طلبه مطالبه اي داشته باشد متاسفانه ترتيب اثري داده نمي شود.
  25. جهت ارائه خدمات تحصيلي به طلبه در پشت صحنه در مركز آموزشهاي غيرحضوري فعاليت هاي بسيار سختي در حال انجام است و رساندن كارها مطابق با تقويم تحصيلي پروسه سنگيني است.
  26. طلاب جديدالورود مي توانند در آدرس vu.whc.ir سامانه مربوط به مركز آموزشهاي غيرحضوري را مشاهده نمايند.
  27. از طلاب جديدالورود درخواست مي گردد به سامانه مركز آموزشهاي غيرحضوري،سامانه كوثرنت ، صفحه خانگي  و موارد مربوطه مسلط شوند.
  28. طلاب آموزش مجازي مي بايست امكانات كافي (كامپيوتر و اينترنت )را دار باشند.نداشتن اين امكانات طلبه را با مشكلاتي مواجه خواهد كرد.
  29. بخشي از سوالات مطرح شده در انجمن ها پاسخ داده شده است و بقيه بزودي پاسخ داده خواهد شد.
  30. پيگيري امور آموزشي مي بايست از راه دور امكان پذير باشد. بنابراين مركزآموزشهاي غيرحضوري سعي بر آن داشته است كه حدالامكان امكانات مجموعه را در دست طلبه قرار دهد تا طلبه ها براي ملاقات حضوري به زحمت نيفتند.بنابراين مركز آموزشهاي غير حضوري در تلاش است تعداد تلفن ها و پاسخگوها را افزايش دهد .
  31. تعداد خطوط تلفن مركز آموزشهاي غيرحضوري محدود بوده و تعداد طلاب زياد است،تقاضا مي گردد درخواست هاي خود را از طريق انجمن ها ارسال نماييد.در بخش انجمن ها محدوديتي وجود ندارد.
  32.  درخواست مي گردد فقط با شماره هاي اعلام شده تماس بگيريد و از تماس با ساير بخش ها خود داري نماييد.
  33. -در ارسال پيام در انجمن ها دقت كافي را داشته باشيد و سوالات مرتبط را در انجمن مرتبط قرار دهيد تا ترتيب اثر لازم سريع تر صورت پذيرد.

در پايان نيز پاسخگويي به سوالات در رابطه با (اسكورم،امتحانات،سنوات،منابع درسي و ...) طلاب محترم صورت گرفت.

جهت مشاهده آنلاين جلسه ضبط شده، به صفحه خانگي سامانه آموزش مجازي، دروس من-> امور عمومي->جلسات توجيهي مركز آموزش هاي غير حضوري مراجعه فرماييد.

عضویت در خبرنامه