با توجه به لزوم تسهیل در فرایند پاسخگویی به درخواستهای طلاب محترم، مرحله دوم طرح «پاسخگویی برخط» از ابتدای شهریور 1401 در سامانه آموزش مجازی اجرا میشود.
اجرای موفق این طرح در پاسخگویی به سؤالات «فنی» طلاب، زمینه مناسبی فراهم نموده است تا از ابتدای شهریورماه، مرحله دوم طرح پاسخگویی برخط در امور مرتبط با «معاونت آموزش» (شامل: برنامهریزی و خدمات آموزشی، امتحانات و کلاسهای رفع اشکال) و «معاونت تولید محتوا» اجرا شود.
بر این اساس طبق جدولی که به اطلاع میرسد در ساعات مشخصی از روز، پاسخگویی به سؤالات طلاب به صورت برخط انجام میشود و ارتباط تلفنی با کارشناسان در سه عرصه «امور آموزشی»، «امور محتوایی» و «امور فنی» امکانپذیر نیست. البته همچنان امکان ارسال پیام از طریق گروههای کوثرنت در طول ساعات شبانهروز وجود دارد.
برنامهریزی اولیه بهمنظور اجرای این طرح در معاونت پژوهش نیز انجام شده است که پس از تصویب و فراهمشدن شرایط لازم به اطلاع طلاب گرامی خواهد رسید.
لازم به ذکر است با فعالسازی این طرح، از تاریخ 1401/06/01 برقراری تماس تلفنی با معاونت آموزش، معاونت تولید محتوا و اداره فناوری میسر نمیباشد. لذا خواهشمند است در زمینه درخواستهای مرتبط با امور آموزشی، تولید محتوا و فنی، از هرگونه تماس با شماره تلفنهای مرکز آموزشهای غیرحضوری، اجتناب فرمایید.
مزایای پاسخگویی برخط
از جمله مزایای پاسخگویی برخط میتوان موارد ذیل را برشمرد:
کاهش مدت زمان پاسخگویی به سؤالات فردی ـ کوتاه نمودن زمان انتظار پاسخگویی برای طلاب ـ پاسخ متمرکز به سؤالات تکراری ـ افزایش راندمان همکار پاسخگو ـ تسلط تدریجی پاسخگو به عرصههای مختلف تحصیلی و فنی ـ امکان گزارشگیری و رصد پاسخگوییها ـ مراجعه مداوم طلاب محترم به سامانه مرکز و آگاهی از اخبار و اطلاعیهها.
مسیر دسترسی به فضای پاسخگویی برخط
الف) سامانه آموزش مجازی > صفحه خانگی > دروس من > پرسشوپاسخ برخط > «معاونت آموزش» (برنامهریزی و خدمات آموزشی ـ امتحانات ـ کلاسهای رفع اشکال)
ب) سامانه آموزش مجازی > صفحه خانگی > دروس من > پرسشوپاسخ برخط > «معاونت تولید محتوا» ـ «اداره فناوری»
جدول زمانی پاسخگویی برخط و تلفنی