مرکز آموزشهای غیر حضوری

جلسه سرپرست مرکز آموزش های غیر حضوری با اساتید کارگروه های علمی

شناسه خبر : 121137

1400/12/25

تعداد بازدید : 75

جلسه سرپرست مرکز آموزش های غیر حضوری با اساتید کارگروه های علمی
جلسه دیدار سرپرست مرکز آموزش های غیرحضوری و معاون پژوهش، با اساتید و کارشناسان کارگروههای علمی مرکز برگزار شد.

جلسه دیدار سرپرست مرکز آموزش های غیر حضوری با اساتید کارگروههای علمی سه گرایش فقه و اصول؛ تفسیر و علوم قرآن و تاریخ اسلام به همراه معاون پژوهش مرکز آموزش های غیر حضوری و کارشناسان گروه های علمی روز یکشنبه مورخ 1400/12/22 برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی نژاد ضمن خیر مقدم و تشکر از اهتمام اساتید محترم نسبت به حضور در جلسه، از اساتید محترم دعوت نمود تا با توجه به سابقه فعالیت و همکاری خود در مرکز آموزش های غیر حضوری؛ پیشنهادات ، نقطه نظرات و توصیه های خود در جهت بهتر شدن روند امور مطرح نمایند.
جلسه با بیانات اساتید محترم کارگروههای علمی حجج اسلام جناب آقایان: محققیان، قنادی ، فلاحی قمی، ابراهیمی، فاضل، سرافراز ، حیدری ، نورمحمدی، قاضی خانی، قرائتی ، سازمند، فیروزمهر، باقریان خوزانی و سرکار خانم ها: اسکندرجوی، عزیزاللهی، امیری، صادقی ادامه یافت.
اهم مباحث مطرح شده توسط اساتید به شرح ذیل می باشد:
-    . بهتر است موضوعات کاربردی که برای مجتمع مفید و دارای آثار سودمند است تصویب شود. یکی از راهکارهای عرضه کلان پروژه ها و نظام واره موضوعات ست. بعدها می توان این موضوعات کلان را به صورت زنجیره ای توسط نرم افزارها یا انتشار در سایت ها به یکدیگر پیوند داد..
-    روش های جدید تحقیق مانند روش های داده بنیان، تحلیل گفتمان و ...  می بایست مورد توجه قرار گیرد. روش های جدید موجب اعتباربخشی به موضوعات شده و سبب می شود فقر سوژه تحقیق جبران شود. با این روش ها می توان موضوعات تکراری را به صورت روزآمد و هدفمند مورد تحقیق مجدد قرار داد.
-    نظریه طرح آموزش محور مورد توجه قرار گیرد و با شرایطی پایان نامه اختیاری شود چراکه همه افراد مهارت پایان نامه نویسی را ندارند.
-    توسعه در زمینه دایره موضوعات و عدم انجماد بر موضوعات تاریخ اسلامی، بسیار مهم است. به طور مثال تاریخ انقلاب، تاریخ تشیع ،  ادیان ابراهیمی و ... موضوعات خوبی را در دسترس طلاب قرار می دهد . لازم است در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.
-    از ظرفیت خواهران در کارگروه ها بیشتر استفاده شود. اینجا مرکز مدیریت خواهران است و علیرغم ظرفیت بالای اساتید خانم، فقط تعداد اندکی از خواهران در کارگروه ها فعالیت دارند.
-    برخی اساتید هم اصلا هیچ زحمتی برای پایان نامه نمی کشند چون حق الزحمه ایشان کم است. این اساتید یا باید توجیه شوند و با همین میزان حق الزحمه راهنمایی لازم را ارائه دهند و یا کنار گذاشته شوند تا با راهنمایی های ضعیف، مشکلات مضاعف برای پایان نامه و طلبه ایجاد ننمایند.
-    بر روی کاربست پایان نامه های خروجی اندیشه شود و برای ارتباط دهی پایان نامه ها با مراکز و نهادهای مرتبط به موضوع، در صورت لزوم اقداماتی صورت گیرد.
-    لازم است بر روی دو سه محوری که همه اساتید اتفاق نظر داشتند سرمایه گذاری شود تا اساتید در جلسات بعد انگیزه بیشتری برای ایده دهی داشته باشند. درآن جلسه اساتید شنوا باشند که در زمینه پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده چه تمهیداتی صورت گرفته است.