(بهروز رسانی اطلاعیه در 1403/07/25)
مقدمه
قابل توجه طلاب محترم مرکز آموزشهای غیرحضوری:
با توجه به غیرحضوری بودن روش تحصیل در این مرکز و مقدور نبودن مراجعه و پاسخگویی حضوری، مسیرهای ارتباطی متنوعی بهمنظور پیگیری سؤالها و درخواستهای شما طلاب گرامی پیشبینی شده، که در جدول ذیل وضعیت اجمالی نحوه پاسخگویی در هریک از واحدهای اداری مشخص شده است:
در این زمینه به نکات مهم این اطلاعیه، توجه فرمایید:
1. در شیوه پاسخگویی برونخط، امکان ثبت درخواست و سؤال از طریق گروههای کوثرنت در طول ساعات شبانهروز وجود دارد.
2. در حال حاضر همه واحدهای اداری مرکز (بجز دفتر ریاست) دارای گروه پاسخگویی در کوثرنت هستند.
3. کارشناسان پاسخگویی در کوثرنت، حداکثر تا 48 ساعت کاری پس از ثبت درخواست، پاسخ موردنظر را ارائه مینمایند.
4. موارد خاص بستهشدن گروههای کوثرنت (در ایامی مانند تعطیلات نوروز یا تعطیلات تابستانی مرکز و ...) اطلاعرسانی میشود.
5. مسیر ورود به گروههای پاسخگویی برونخط از طریق: «کوثرنت> رواق> گروهها» میباشد.
1. جلسات برخط پاسخگویی در سامانه مرکز آموزشهای غیرحضوری (elu.whc.ir) با استفاده از نرمافزار «ادوب کانکت» برگزار میشود و غالباً به این صورت است که طلاب محترم سؤال یا درخواست مورد نظر خود را تایپ میکنند و کارشناس بهصورت صوتی پاسخ میدهد.
2. در حال حاضر، پاسخگویی برخط در امور ذیل اجرا شده است:
• امور مرتبط با «معاونت آموزش»؛ شامل: برنامهریزی و ارزشیابی آموزشی، خدمات آموزشی و امور امتحانات
• امور مرتبط با «معاونت تولید محتوا»؛ شامل: امور محتوایی بستههای آموزشی برونخط (اسکورمها)، کلاسهای برخط کارگاهی و کلاسهای برخط تقویتی رفع اشکال
• امور مرتبط با «اداره فناوری»؛ شامل راهنمایی در زمینه رفع مشکلات فنی
3. پاسخگویی برخط در مقایسه با پاسخگویی تلفنی، مزایای متعددی برای طلاب محترم دارد؛ از جمله:
♦ کوتاه نمودن زمان انتظار پاسخگویی برای طلاب
♦ کاهش مدت زمان پاسخگویی به سؤالات فردی
♦ ارائه پاسخ متمرکز به سؤالات تکراری
♦ امکان گزارشگیری و رصد پاسخگوییها
♦ آگاهی مستمر طلاب از اخبار و اطلاعیهها، در نتیجهی مراجعه مداوم به سامانه و پایگاه مرکز.
4. مسیر ورود به جلسه برخط پاسخگویی از طریق: «سامانه مرکز آموزشهای غیرحضوری> درسهای من> پرسش و پاسخ برخط» میباشد.
5. بدیهی است بهرهمندی از این روش مطلوب پاسخگویی، فقط برای طلابی که به سامانه مرکز دسترسی دارند امکانپذیر است.
1. علاوه بر گروههای کوثرنت، ارتباط با «معاونت آموزش»، «معاونت پژوهش»، «معاونت فرهنگی تربیتی» و «دفتر ریاست» از طریق شماره تماسهای اعلامشده در جدول ذیل امکانپذیر است.
2. از ابتدای شهریور 1401 پاسخگویی تلفنی در امور مرتبط با «معاونت تولید محتوا» و «اداره فناوری»، امکانپذیر نیست و طلاب میتوانند سؤالها و درخواستهای خود را به دو صورت برونخط و برخط مطرح نمایند.
3. با توجه به فراوانی درخواستها و سؤالهای مرتبط با معاونت آموزش (ارزشیابی تحصیلی، خدمات آموزشی و امتحانات)، سه شیوه پاسخگوییِ برونخط، برخط و تلفنی پیشبینی شده است؛ اما پیشنهاد میشود تا حد امکان درخواستهای خود را از طریق برخط یا برونخط پیگیری نمایید؛ چراکه با توجه به تعداد بالای طلاب این مرکز، ظرفیت پاسخگویی تلفنی محدود است و تلاش برای ایجاد ارتباط تلفنی باعث اتلاف وقت شما خواهد گردید. لذا انتظار میرود فرصت محدود پاسخگویی تلفنی را برای گروههایی قرار دهید که احیاناً امکان استفاده از روش پاسخگویی برخط یا برونخط را ندارند؛ مانند «معاونان آموزش مراکز استانی و مدارس»، «طلاب راکد و فارغ التحصیل»، «طلاب متقاضی تغییر شیوه یا مهمانی تا قبل از تأیید وضعیت در غیرحضوری».
4. در حال حاضر زیرساخت مخابراتی تلفن این مرکز به گونهای است که در صورت اِشغال بودن خط تلفن مورد نظر، تماس تلفنی به صورت سیستمی قطع میشود.
5. مؤکداً درخواست میشود سؤالها و درخواستهای مرتبط با هر واحد اداری را فقط از مسیر معرفیشده دنبال کنید و از اشغالنمودن تلفن سایر واحدهای اداری یا ثبت درخواست در گروههای غیرمرتبط اجتناب نمایید.
1. مرجع رسمی اعلام اطلاعیهها و اخبار مرکز آموزشهای غیرحضوری در عرصههای مختلف، «پایگاه اطلاعرسانی مرکز آموزشهای غیرحضوری» به آدرس vu.whc.ir میباشد.
2. برای سهولت و تسریع در اعلام اطلاعیهها و اخبار، «کانال اطلاعرسانی مرکز آموزشهای غیرحضوری» در پیام رسان ایتا (پیوند عضویت) ایجاد شده است.
3. طلاب مرکز آموزشهای غیرحضوری موظف هستند بهصورت مستمر به پایگاه اینترنتی و کانال ایتایی مرکز مراجعه نمایند تا در جریان رخدادها و اطلاعیههای مختلف قرار گیرند.
4. این مراجعه و آگاهی مستمر، یقیناً باعث موفقیت هرچه بیشتر در امور تحصیلی، کاهش نیاز طلاب به ثبت انواع درخواستها و صرفهجویی در زمان و هزینه برای برقراری تماس برخط یا تلفنی خواهد شد.